Генеральний директор кондитерської компанії Lukas у своїй авторській колонці для RAU розповідає про особливості роботи під час війни, віру в перемогу, “солодку українізацію”, команду і те, як зробити неможливе.
Країна поділилася на «ДО» та «ПІСЛЯ»: на тих, хто вірить в нашу перемогу та тих, хто психологічно зламався і не вірить в ніщо. Кондитерська компанія Lukas належить до першого типу. Кожен працівник не має сумнівів, що переможе Україна. Саме тому ми продовжуємо працювати попри все “неможливе” та підтримувати економіку країни.
Війна стала своєрідною перевіркою фундаменту корпоративної культури, який закладався разом зі становленням Lukas. Саме він відіграв основну роль у мотивації та підтримці всієї команди. Компанія завжди транслювала проукраїнську позицію бізнесу. Воєнні дії стали утвердженням цих переконань. З 2014 року компанія не співпрацює з росією будь-яким чином: відмовились від “руського” газу, перейшовши на альтернативні види палива; не постачаємо власну продукцію москалям. А з початком повномасштабної війни кондитерська компанія Lukas розірвала співпрацю з “недружніми” країнами – Білорусією та Угорщиною, адже не існує права підтримувати нейтральну позицію в зовнішніх відносинах.
Сьогодні дії кожного мають особливе значення: кожного, хто став на захист країни; кожного, хто боронить інформаційний простір; кожного, хто відмовився від російського продукту та вирішив не стояти осторонь подій світового значення.
Тому з перших днів повномасштабної війни ми розпочали волонтерську діяльність: надаємо власні транспортні засоби для потреб ЗСУ, створюємо можливості для працевлаштування переселенцям, допомагаємо ресурсним забезпеченням військовим батальйонам, що безпосередньо знаходяться на передовій. Були передані тонни солодощів захисникам та постраждалим, а також паливо, матеріали для створення захисних споруд, укриттів. За підтримки компанії Lukas громадська організація “Тут і Зараз” відкрила кілька рахунків, завдяки коштам, що надходять на ці рахунки, військові та волонтери, задіяні в протистоянні російській агресії допомогають армії. Війна навчила нас бути в єдності, ставати на захист та допомагати один одному будь-яким способом.
Тепер наша непохитна націоналістична позиція транслюється і в новому слогані компанії. А звучить він так – «Lukas, ми з України!»
Настав час, коли ця фраза не просто говорить про походження, вона говорить про спосіб мислення. Так ми розпочали своєрідний етно флеш-моб та закликали кожну національно свідому компанію підтримати його, вчинивши таким же чином.
Асортимент Lukas також розфарбувався синьо-жовтими кольорами: з’явилися патріотична цукерка Lukasia з фразами-оберегами, серія пряників “Віримо в Україну!”. Насамперед, щоб споживач точно знав чию продукцію він купує, якого виробника він підтримує. Наступною на озброєння потрапила одна з найпопулярніших цукерок країни, спонсор відомих телепроєктів – Sharzan. У графічному зображенні смаколика вирішено замінити літеру Z. Так компанія Lukas зазначила, що купуючи цю цукерку Sharzan, ви не просто отримуєте якісний український продукт, а ще й берете участь в благодійному проєкті “Допоможем Україні”. З кожного проданого кілограму цукерок 30 копійок перераховується на потреби забезпечення оборони держави.
Завдяки професійній і злагодженій команді ми швидко змогли адаптувати роботу підприємства. Під час зупинки виробництва в перші дні було переосмислення, пристосування та дії, які дозволили якнайшвидше запустити велике колесо Lukas.
Ми вкотре переконалися, що все працює за законом збереження енергії: енергія не виникає з нічого і не зникає в нікуди. Тобто кожним витратам є пояснення, перед кожним мінусом є дії до цього, а за кожним плюсом стоїть значна праця. Протягом минулого року був зроблений вагомий крок щодо оптимізації багатьох виробничих процесів, зокрема, дякуючи ощадливому виробництву.
Тож ця безцінна робота команда, технологічність та фірмові стандарти дали можливість зберегти баланс “ціна-якість” в нашій продукції. Звичайно, війна внесла свої корективи: логістичні ланцюги досі в процесі налагодження, перегляду та устаткування; нікого не минає подорожчання; нестабільний емоційний стан. Але працівники компанії виконують свою роботу на межі можливостей. Департамент закупівель працює 24/7 для забезпечення якісною сировиною. На полицях супермаркетів та невеликих магазинів України була, є і буде продукція ТМ Lukas. Літаки не літають, контейнеровози не плавають, але відділ експорту працює, тож солодощі є і за межами нашої країни. Запустивши виробництво, ми запустили життя компанії та життя її робітників. Адже тепер це не просто місце для заробітку, це місце, яке підтримує віру в краще та запевняє, що життя продовжується. Наша продукція потрібна українцям. Цей факт виключає можливість падати духом.
Початок повномасштабної війни спрацював “фільтром”. Команда Lukas також зазнала змін: поповнилася новими спеціалістами з числа переселених осіб; значна частина виїхала за кордон: дехто повернувся, дехто залишився; пишаємося героями, які вступили до лав ЗСУ, вони показали найвищий прояв патріотизму. І ми знаємо кожне ім’я. Війна відкрила очі на все. Головне, я бачу наскільки багато в нас справжніх людей. Бачу, скільки розширюють свій функціонал і знаходять актуальну справу, скільки допомагають постраждалим. Захоплююсь тими, хто зберігає в собі звання людини. Щиро дякую тим, хто вірив та вірить в Lukas, а в умовах воєнного стану лише зміцнив цю віру. Дякую кожному, хто купує продукцію Lukas, розділяє нашу філософію та підтримує вітчизняного виробника. Усі ми створюємо країну, яка є сьогодні, буде завтра і завжди, навіть за межами нашого життя! Але вже тут і зараз ми утверджуємо те, яким буде це життя.
У неділю, 1 грудня, у Патріаршому Домі м.Львів відкрила свої двері ...
12 листопада з робочим візитом кондитерську компанію «Лукас» у Кременчуці ...